Nowe warianty zabudów MAN TGE w ramach programu „Certified Van Partner”

truckfocus.pl 1 tydzień temu

MAN Truck & Bus rozszerza ofertę pojazdów dostawczych TGE w segmencie jednofakturowym o nowe warianty zabudów firm Meiller i BE-Combi. Jednocześnie producent zacieśnia współpracę z producentami zabudów i firmami wykonującymi konwersje pojazdów w ramach nowego programu „Certified Van Partner”, mającego na celu zapewnienie jakości i różnorodności indywidualnych rozwiązań.

Nowe zabudowy dla MAN-a TGE

Nowe pozycje w ofercie to trójstronna wywrotka TRIGENIUS marki Meiller oraz zestaw z naczepą i zabudową skrzyniową od BE-Combi. Oznacza to, iż w tej chwili dostępnych jest 13 różnych wariantów zabudów, które można zamówić bezpośrednio z fabryki MAN-a, z jednego źródła. Gotowe pojazdy objęte są gwarancją MAN-a.

Warty uwagi jest zestaw oferowany przez BE-Combi. Składa się on z TGE o DMC 3,5 tony, połączonego z przyczepą o DMC 3,5 tony. Firma BE-Combi przekształca pojazd w ciągnik siodłowy, wyposażając go w ramę pomocniczą, siodło, źródło sprężonego powietrza oraz inteligentną instalację hamulcową. Do tego zestawu oferowana jest jednoosiowa naczepa 3500PLUS marki BE-Combi z lekką zabudową skrzyniową od firmy Junge, z windą załadunkową i spojlerem dachowym. Zestaw ten ma dopuszczalną masę całkowitą siedem ton.

Największą zaletą tego rozwiązania jest to, iż kierowcy potrzebują jedynie prawa jazdy kategorii B, nie jest wymagane prawo jazdy kategorii C. System ten oferuje ładowność około 2650 kilogramów oraz przestrzeń ładunkową do 28 metrów sześciennych, co pozwala na transport dziesięciu europalet. Stanowi zatem alternatywę dla ciężarówek o DMC 7,5 ton. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP, działają również w naczepie.

Wywrotka TRIGENIUS firmy Meiller wyróżnia się solidną, zoptymalizowaną pod kątem masy konstrukcją ze stali Hardox. Charakteryzuje się dużą ładownością, osiągniętą dzięki technologii spawania laserowego, umożliwiającej łączenie cienkich, wysokowytrzymałych blach stalowych. Zestaw z MAN TGE o DMC 3,5 tony może pomieścić do 951 kg ładunku, natomiast w przypadku TGE o DMC 5,5 tony ładowność wynosi choćby 2600 kg. Nowością w wywrotce TRIGENIUS są jednotonowe ucha mocujące na ścianach bocznych do zabezpieczania ładunku wystającego poza burtę, a także ucha mocujące w podłodze o sile trzymania dwóch ton, wysunięte na zewnątrz i dostępne zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Firma Meiller zmodernizowała również zamknięcia burt, nadstawki burtowe i błotniki.

Program „Certified Van Partner”

W ramach nowego programu „Certified Van Partner”, MAN Truck & Bus ma wprowadzać wiążące ramy jakościowe dla współpracy z producentami zabudów i pojazdów specjalnych. Celem jest zapewnienie różnorodności indywidualnych rozwiązań opartych na modelu TGE poprzez jasne standardy oraz wzmocnienie współpracy ze sprawdzonymi partnerami. Certyfikację przeprowadza dział Bodybuilder Management Van na podstawie wieloetapowego procesu weryfikacyjnego. Ocenie podlegają m.in.: jakość pojazdu po zabudowie, pozytywne przejście kontroli zgodności z wytycznymi producenta oraz kompletność i aktualność profilu firmy na platformie dla producentów zabudów MAN ABBI. Certyfikat otrzymują wyłącznie ci partnerzy, którzy spełnią wszystkie kryteria – jego ważność wynosi trzy lata. Ciągły monitoring i wyrywkowe kontrole jakości mają zapewnić wiarygodność i skuteczność programu.

Certyfikowani partnerzy zyskują dzięki zacieśnieniu współpracy z MAN, która obejmuje wspólne działania sprzedażowe i marketingowe, zaproszenia na spotkania techniczne i produktowe oraz dostęp do informacji technicznych i szkoleń. Wpisanie na listę polecanych producentów zabudów zwiększa także widoczność w sieci MAN oraz wśród klientów końcowych. Dla MAN program ten oznacza większą transparentność procesu rozwoju i rozbudowy, ograniczenie liczby wizyt w serwisach oraz wzmocnienie marki dzięki wiarygodnym standardom współpracy z partnerami. Jednocześnie, dzięki sprawdzonej jakości i skoordynowanym procesom, ma wzrastać zadowolenie klientów.

Idź do oryginalnego materiału