Jedna osoba zginęła po tym, jak koło ciężarówki oderwało się na autostradzie QEW

bejsment.com 3 godzin temu

We wtorek doszło do tragicznego zdarzenia na autostradzie QEW – mężczyzna poniósł śmierć, gdy koło ciężarówki odłączyło się od pojazdu, przeskoczyło na przeciwny pas i uderzyło w inny samochód.

Policja z Ontario poinformowała, iż incydent miał miejsce na autostradzie w kierunku Toronto, tuż na wschód od ulicy Niagara, krótko przed południem. Jak wyjaśnił sierż. Kerry Schmidt, przednie koło ciężarówki zmierzającej w stronę ulicy Niagara odpadło i wpadło na pas w przeciwnym kierunku, uderzając w auto, w którym jechało dwóch obywateli USA. 52-letni kierowca zginął na miejscu, a jego rówieśnik, pasażer, trafił do szpitala z lekkimi obrażeniami.

Za kierownicą ciężarówki znajdował się 33-letni mieszkaniec Niagara Falls w stanie Nowy Jork. Podróżował sam i nie odniósł żadnych obrażeń. Jak później poinformowało OPP, mężczyźnie postawiono zarzuty związane z niesprawnością techniczną pojazdu oraz niebezpieczną jazdą.

Sierż. Schmidt podkreślił, iż ten dramatyczny przypadek pokazuje, jak istotne jest dbanie o stan techniczny samochodów. – „Kierowcy nie mają szans zareagować w takich sytuacjach. Koło nadlatuje błyskawicznie i nie da się go uniknąć” – stwierdził.

Podobne incydenty miały miejsce już wielokrotnie. W lipcu ubiegłego roku koło, które odpadło na autostradzie 400 w Innisfil, uszkodziło cztery pojazdy, choć obyło się bez ofiar. W czerwcu 2023 r. na autostradzie 401 w pobliżu Dixon Rd. dwie osoby trafiły do szpitala po podobnym zdarzeniu. W październiku 2022 r. na QEW przy Winston Churchill Blvd życie straciła jedna osoba w wyniku wypadku z udziałem oderwanego koła. Z kolei w sierpniu 2020 r. w Scarborough 24-latek zginął po uderzeniu oponą, a kilka tygodni później, na tej samej trasie, ciężarówka zgubiła koła, raniąc cztery osoby. Kierowca został oskarżony.

Seria podobnych tragedii w latach 90., w których koła wypadające z ciężarówek powodowały zgony, doprowadziła do wprowadzenia surowszych przepisów. W 1997 r. uchwalono ustawę o odpowiedzialności absolutnej, odbierając właścicielom pojazdów możliwość obrony w takich przypadkach.

Nie ma dokładnych danych za rok 2025, ale według magazynu CAA policja w rejonie Golden Horseshoe odnotowuje około 100 takich incydentów rocznie. Ministerstwo Transportu Ontario szacuje, iż w całej prowincji liczba ta może przekraczać 1000. Eksperci dodają, iż najwięcej kół odpada w maju i czerwcu, czyli kilka miesięcy po sezonowej wymianie opon – część mechaników i warsztatów wciąż nie stosuje adekwatnych metod dokręcania kół.

Idź do oryginalnego materiału