Jak informuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ruch wahadłowy na trasie Opole – Kluczbork będzie wprowadzony w dwóch etapach.
– Od poniedziałku 26 lutego będzie pracownicy wykonawcy zajmą jeden z pasów ruchu na wlocie do Bierdzan. Od wtorku 27 lutego to samo nastąpi na pasie ruchu na wysokości Jełowej – wylicza.
– Na zajętych odcinkach wykonawca rozpocznie frezowanie nawierzchni i rozbiórkę poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi. Uprawnieni pracownicy firmy będą kierować ruchem wahadłowym manualnie – zapowiada Agata Andruszewska.
I dodaje, iż wraz z postępem prac ruch wahadłowy na trasie Opole – Kluczbork będzie obowiązywać na innych częściach przebudowywanego odcinka DK 45.
Inwestycja polega na wzmocnieniu około 12 kilometrów drogi krajowej nr 45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami. Powstaną też cztery nowe ronda. Dwa w Jełowej, jedno w Bierdzanach i jedno na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką na 494, na rozjeździe w stronę Olesna. Listę elementów inwestycji uzupełniają ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie na przyległych terenach.
Koszt zadania to 106 mln zł. Całość ma być gotowa w 2025 r.