Niezwykłym wydarzeniem dla druhów z Ochotniczej Straży Pożarnej KSRG w Rycerce Dolnej w woj. śląskim było otrzymanie nowoczesnego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego. Uroczystość przekazania nowego wozu zbiegła się z obchodami jubileuszu 95-lecia miejscowej jednostki. Wzbogacenie się o kolejny pojazd pożarniczy to ogromny krok w stronę bezpieczeństwa, nie tylko mieszkańców miejscowości, ale całej gminy Rajcza oraz całego regionu.
Nowy wóz przekazany w ręce strażaków-ochotników będzie doskonałym narzędziem w ich misji niesienia pomocy potrzebującym i ratowania życia, zdrowia i mienia. Przekazanie nowego auta to dowód wdzięczności i forma podziękowania druhom za codzienne bezinteresowne poświęcenie i niesienie pomocy innym, od prawie stulecia.
Najnowszy nabytek OSP KSRG Rycerka Dolna został wyprodukowany przez SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. Pod jego zabudowę posłużyło sprawdzone w najtrudniejszych warunkach terenowych podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 z napędem na obie osie. Podwozie zostało wyposażone zgodnie z normami Unii Europejskiej w nowe dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo załogi.
Dla sześcioosobowego zastępu przewidziano ergonomiczną i w pełni bezpieczną jednomodułową kabinę brygadową. W jej tylnej części przeznaczonej dla czterech strażaków znajdują się siedziska z mocowaniem na jednobutlowe aparaty powietrzne. Pomiędzy przednimi fotelami, a tylnymi siedziskami umieszczona została szafka na hełmy i sprzęt ochrony indywidualnej. Z przodu kabiny zamontowano wyciągarkę elektryczną wykorzystywaną podczas wielu akcji ratowniczych, którą wyposażono w linę o długości 28 metrów. Siła uciągu wyciągarki wynosi 9979 kg.
Nowa „trójka” wyposażona została w wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki przystosowane do przewozu 3000 litrów wody oraz 300 litrów środka pianotwórczego. Do ich podawania służy umieszczona w tylnej części nadwozia dwustopniowa autopompa pożarnicza klasy premium ‑ Godiva P2A 2010. Autopompa uznawana jest za jedną z najlepszych na świecie. Wydajność autopompy wynosi 2846 l/min (8 bar) lub 429 l/min (40 bar).
Nowoczesna, ergonomiczna zabudowa pożarnicza została wykonana z systemowych skręcanych profili aluminiowych. Siedem skrytek sprzętowych przeznaczonych jest do przewozu sprzętu, agregatu prądotwórczego, zestawu hydraulicznych narzędzi ratowniczych, węży i armatury wodno-pianowej. Na użytkowym dachu samochodu znajduje się manualnie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800 ‑ 2400 l/min. Ponadto, zamontowano na nim aluminiową skrzynię oraz mocowania umożliwiające przewóz drabiny pożarniczej i węży ssawnych. Do oświetlenia terenu działań prowadzonych w porze nocnej służy wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36.000 lm.