Ile kosztuje rozbicie hipersamochodu wartego 3 miliony dolarów na pasie startowym NASA?

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Hennessey Special Vehicles rozbiło swój Venom F5 — hipersamochód za 3 miliony dolarów — jadąc z prędkością prawie 250 mil na godzinę na pasie startowym Launch and Landing Facility (LLF) w Kennedy Space Center w lipcu. Nowo podane szczegóły pokazują koszty wypadku, który miał miejsce, gdy firma testowała nowe komponenty samochodu.

Według dokumentów dotyczących wypadku, w wyniku katastrofy uszkodzeniu uległa nawierzchnia pasa startowego nabyty przez KliknijOrlando. Uszkodzenia były najwyraźniej minimalne, a naprawa i późniejsze sprzątanie po materiałach niebezpiecznych kosztowały 712,70 USD, co zostało wystawione na rachunek Space Coast Testing, firmy zarządzającej wynajmem pasów startowych. Wynajem LLF, który kiedyś był używany jako pas startowy dla wahadłowców NASA i służy celom lotniczym i kosmicznym podobnie jak dostarczenie członów rakietowych United Launch Alliance, może kosztować 2200 dolarów za czterogodzinny odcinek, KliknijOrlando zgłoszono. Nie jest jasne, czy to ta sama stawka, jaką zapłacił Hennessey.

Hennessey testował „nowe eksperymentalne rozwiązanie aerodynamiczne”, gdy „stracił docisk na pasie startowym, co spowodowało utratę kontroli przez kierowcę” – powiedział założyciel John Hennessey

po wypadku. Kierowca nie odniósł obrażeń, a firma poinformowała, iż ​​bada przyczynę. Testy były częścią przygotowań Hennessey’a do próba przekroczenia 300 mil na godzinę w samochodzie walcząc o rekord najszybszego samochodu produkowanego seryjnie.

Dokumenty, które KliknijOrlando przejrzane zostały mocno ocenzurowane, więc nie ma dostępnych zdjęć katastrofy. Według źródła, zrobiono to w celu ochrony tajemnic handlowych Hennessey.

LLF jest zarządzany przez Space Florida, stanową agencję rozwoju gospodarczego lotnictwa i kosmonautyki. Według Space Florida strona internetowainne organizacje, które z niego korzystały, to Amazon (np. Projekt Kuiper), United Launch Alliance i Lockheed Martin. Ale płaski, 3-milowy prosty odcinek LLF jest również używany przez firmy motoryzacyjne, w tym Teslę i Volvo, do testów wydajności i aerodynamiki ich samochodów w warunkach rzeczywistych.

Alayna Curry, dyrektor ds. public relations w Space Florida, powiedziała: KliknijOrlando że takie testy „nie są niczym nowym i realizowane są od wielu lat, sięgając czasów wahadłowców kosmicznych zarządzanych przez NASA” oraz iż Space Florida regularnie odrzuca wnioski o wynajęcie pasa startowego.





Source link

Idź do oryginalnego materiału