Cruise planuje powrót robotaxi do Bay Area

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Minął prawie rok od przerażającego wypadku, w którym jeden z autonomicznych pojazdów przejechał i przeciągnął kobietę 20 stópCruise planuje powrót do Bay Area. Firma powiedziała w poście na X iż wdraża „kilka” manualnie sterowanych pojazdów mapujących w Sunnyvale i Mountain View, mając na celu przejście do „nadzorowanych testów” z udziałem pięciu pojazdów autonomicznych pod koniec tej jesieni.

„Wznowienie testów w Bay Area to istotny krok naprzód, ponieważ przez cały czas ściśle współpracujemy z kalifornijskimi organami regulacyjnymi i lokalnymi interesariuszami” – czytamy w poście. „Umożliwi to naszym lokalnym pracownikom bezpośredni kontakt z naszym produktem podczas udoskonalania i ulepszania naszej technologii poprzez prace badawczo-rozwojowe”.

Pojazdy autonomiczne były kiedyś powszechnym widokiem na ulicach San Francisco, ale po pewnym czasie wszystkie zniknęły. incydent z 2 października ubiegłego rokuw którym kierowca, który uciekł z miejsca wypadku, uderzył w kobietę, posyłając ją prosto na ścieżkę jednej z robotaksówek firmy. Pojazd Cruise również zderzył się z kobietą, ale zamiast pozostać nieruchomo do przyjazdu służb ratunkowych, zjechał na pobocze drogi, a ofiara utknęła pod spodem.

Bezpośrednio po tym kalifornijski wydział komunikacji oskarżył Cruise’a o ukrywanie kluczowych informacjiw tym fakt, iż pojazd ciągnął ofiarę, i zawieszono mu pozwolenie na przewóz pasażerów.

Cruise uziemił swoją flotę w całym kraju i rozpoczął długi proces rozliczania się ze swoich błędów. Obejmowało to całkowitą przebudowę zespołu kierowniczego, w tym odsunięcie dyrektora generalnego Kyle’a VogtaOkoło 20 procent pracowników firmy zostało zwolnionych, a Cruise został później zobowiązany do zapłaty 112 500 dolarów na rzecz California Public Utilities Commission.

Od tego czasu Cruise wznowił testy w wielu miastach, w tym FeniksHouston, i Dallas. Porzuciła również plany dotyczące specjalnie zbudowanego autonomicznego wahadłowca o nazwie Origin. GM, spółka macierzysta Cruise’a, ponownie zaangażowała się w projekt, porzucając 850 milionów dolarów w Cruise.

Wracając do miasta, w którym doszło do incydentu, Cruise podejmuje duże ryzyko. Ale jeżeli zamierza konkurować ze swoim głównym rywalem Waymo, musi wrócić na swój własny teren, gdzie obie firmy mają wiele do stracenia.



Source link

Idź do oryginalnego materiału