Już samo odwołanie do kultowego R 80 G/S musi budzić podziw, a połączenie klasycznego vibe’u z nowoczesną technologią stawia ten motocykl jako lidera segmentu retro adventure.
BMW Motorrad powraca do korzeni – R 12 G/S łączy historię z nowoczesną technologią. Efektem jest zgrabne retro adventure, hołd dla kultowego R 80 G/S, który w latach 80. zrewolucjonizował rynek enduro, otwierając przed motocyklistami zupełnie nowe perspektywy. Nowa odsłona tego modelu to połączenie surowego charakteru i czystej przyjemności z jazdy w terenie, ale także inżynieryjnego zaawansowania, dzięki czemu, tak, jak w przypadku całej rodziny GS, możesz cieszyć się swobodą podróży zarówno na szosie, jak i poza nią.
Historia, która napędza przyszłość
R 80 G/S stał się symbolem motocykli, które nie boją się błota, kamieni i piasku. Jego dziedzictwo jest wyraźnie widoczne w nowym BMW R 12 G/S, które zachowuje charakterystyczny, klasyczny wygląd, ale nowocześnie podchodzi do komfortu, bezpieczeństwa i wydajności. Motocykl ten nie jest tylko hołdem dla przeszłości – to również manifest wytrzymałości, gotowy na kolejne wyzwania.
Nowoczesny boxer w klasycznym wydaniu
Serce nowego R 12 G/S to klasyczny, chłodzony powietrzem i olejem silnik typu boxer o pojemności 1170 cmł, doskonale znany z modelu R nineT. Osiąga on 109 KM przy 7000 obr/min oraz 115 Nm przy 6500 obr/min. Ten silnik w udany sposób łączy moc, moment obrotowy i brzmienie, dobrze znane fanom bokserów BMW na całym świecie. Wysoko poprowadzony tłumik nawiązuje do terenowych przodków, ale też sugeruje dzielność terenową.
Dopracowana ergonomia
Nowe BMW R 12 G/S zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie i pełnej kontroli, szczególnie w trudnym terenie. Motocykl ma trzy opcje wyboru kanapy – od klasycznej, płaskiej pojedynczej, idealnej do jazdy w terenie, po wersję dwuosobową, która świetnie sprawdzi się podczas podróży z pasażerem. Dodatkowo, mamy tutaj specjalne podnóżki enduro oraz regulowaną kierownicę.
Regulowane zawieszenie i duże koła
BMW R 12 G/S to prawdziwe enduro, a jego zdolności terenowe widać po dużym przednim kole – 21 cali. Wersja Enduro Package Pro oferuje jeszcze większe możliwości dzięki 18-calowemu kołu tylnemu. Długie skoki zawieszenia (210 mm z przodu i 200 mm z tyłu) oraz w pełni regulowane zawieszenie pozwalają na pełną kontrolę nad motocyklem, choćby w najbardziej wymagającym terenie.
Technologiczne wsparcie
W kwestii bezpieczeństwa BMW nie zostawia niczego przypadkowi. Nowe R 12 G/S wyposażono w Dynamic Traction Control (DTC) oraz kontrolę momentu obrotowego silnika (MSR), które zapewniają optymalną przyczepność, szczególnie podczas jazdy po śliskich nawierzchniach. Opcjonalny Shift Assistant Pro umożliwia zmiany biegów bez sprzęgła, co poprawia komfort i dynamikę jazdy.
W standardzie znalazły się tryby jazdy to „Rain”, „Road” oraz „Enduro”, a dodatkowo, w pakiecie Enduro Package Pro mamy do dyspozycji tryb „Enduro Pro”, który poprawia zdolności terenowe. Całość dopełnia nowoczesny system ABS Pro, który zapewnia skuteczne hamowanie, choćby w zakrętach.
Klasyczny styl, nowoczesna technologia
Nowe BMW R 12 G/S łączy tradycję z nowoczesnością również pod względem designu. Motocykl jest dostępny w trzech atrakcyjnych kolorach: klasycznym czarnym, białym oraz specjalnej wersji „Option 719 Aragonit”, która nadaje mu jeszcze bardziej sportowego charakteru. Charakterystyczne okrągłe, centralnie umiejscowione wskaźniki, LED-owe światła oraz opcjonalne adaptacyjne oświetlenie „Headlight Pro” zapewniają doskonałą widoczność i bezpieczeństwo podczas nocnych eskapad.
BMW R 12 G/S to motocykl, który łączy klasyczny, purystyczny styl z nowoczesną technologią i niezrównaną funkcjonalnością. To idealny wybór dla tych, którzy szukają maszyny gotowej na każde wyzwanie, od krętych dróg asfaltowych po trudne tereny poza nimi. Nowa R 12 G/S to prawdziwa perła w ofercie BMW Motorrad, gotowa, by zainspirować kolejne pokolenia motocyklistów.

















