(Wideo) Lekkomyślne zachowanie na przejeździe kolejowym w Mysłowicach.

tvs.pl 13 godzin temu

Mieszkanka Mysłowic zignorowała czerwone światło i częściowo opuszczone rogatki, wjeżdżając na przejazd kolejowy – zauważyli to policjanci z drogówki, którzy natychmiast podjęli interwencję.

W piątek, 25 kwietnia, na ulicy Piastów Śląskich w Mysłowicach doszło do groźnej sytuacji na przejeździe kolejowym. Policjanci z miejscowej drogówki, którzy zekali przed zamkniętym przejazdem na przejazd pociągu towarowego, zauważyli kierującą hyundaiem, która zignorowała czerwone światło oraz niedokończony proces podnoszenia zapór. Kobieta wjechała na tory, narażając siebie i innych na niebezpieczeństwo. Mundurowi natychmiast ją zatrzymali. Okazało się, iż to 40-letnia mieszkanka Mysłowic. Za swoje nieodpowiedzialne zachowanie została ukarana mandatem w wysokości 2000 zł oraz 15 punktami karnymi.

Policja apeluje do wszystkich kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie przejazdów kolejowych. W takich miejscach należy bezwzględnie upewnić się, czy przejazd przez torowisko jest dozwolony i bezpieczny. Ku przestrodze publikujemy nagranie z kamer monitoringu, które obrazuje skutki lekceważenia przepisów.

Kierujący pojazdem jest obowiązany:

  • zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, zachować szczególną ostrożność;
  • przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza o ile wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
  • prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
  • w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a o ile nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

  • objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, o ile opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
  • wjeżdżania na przejazd, o ile po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
  • wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
  • omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, o ile wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Idź do oryginalnego materiału