Przeszło 1200 wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości zarejestrował w 2024 roku odcinkowy pomiar prędkości na trasie Stalowa Wola – Jamnica na drodze wojewódzkiej nr 871. Najwięcej wykroczeń odnotowano w kwietniu, maju i czerwcu. W ubiegłym roku zarejestrowano mniej wykroczeń niż w roku 2023, kiedy to liczba zanadto spieszących się kierowców przekroczyła 1400.
30 grudnia 2021 roku na drodze wojewódzkiej nr 871 na trasie Stalowa Wola – Jamnica uruchomiony został odcinkowy pomiar prędkości.
Od końca grudnia 2021 roku do końca grudnia 2024 roku w sumie odnotowano 4396 wykroczenia przekroczenia dozwolonej prędkości. W 2022 kierowcy prędkość przekraczali 1572 razy, w roku 2023 liczba ta była nieco mniejsza – 1441 wykroczeń. Tendencja spadkowa została zachowana bowiem w roku 2024 dozwoloną prędkość kierowcy przekraczali 1206 razy.
W grudniu 2021 były to 3 wykroczenia, w styczniu 2022 – 87, w lutym – 141, w marcu – 193, w kwietniu – 185, w maju – 217, w czerwcu – 220, w lipcu – 150, w sierpniu – 205, we wrześniu – 64, w listopadzie – 27, w grudniu – 80. W styczniu 2023 roku było to 87 wykroczeń, w lutym – 72, w marcu – 108, w kwietniu – 121, w maju – 151, w czerwcu – 162, w lipcu – 168, w sierpniu – 207, we wrześniu 129, w październiku – 106, w listopadzie – 67, w grudniu – 63. W styczniu 2024 roku było to 47 wykroczeń, w lutym – 104, w marcu – 107, w kwietniu – 143, w maju – 157, w czerwcu – 138, w lipcu – 92, w sierpniu – 135, we wrześniu – 78, w październiku – 66, w listopadzie – 82, w grudniu – 57.
Średnie przekroczenie dozwolonej prędkości, zarejestrowane przez urządzenia systemu CANARD, wynosiło w 2024 roku 22 km/h.
Maksymalna dopuszczalna prędkość na kontrolowanym fragmencie trasy wynosi 80 km/h. Kontrole są prowadzone w obu kierunkach ruchu. Kamery zostały zamontowane nad jezdnią na tzw. bramownicach. System kamer automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi, a to pozwala wyliczyć średnią prędkość z jaką poruszał się pojazd. Łączność urządzenia z systemem centralnym CANARD jest prowadzona dzięki transmisji GSM.
Trasa pojazdów jest monitorowana na odcinku o długości 6,5 kilometra.
– Pracownicy CANARD każdorazowo weryfikują czy zarejestrowane zdarzenie należy zakwalifikować jako wykroczenie, oraz dokonują sprawdzenia poprawności odczytu danych przez urządzenie, zgodnie z warunkami określonymi w instrukcji urządzenia oraz regulacji prawnych, na podstawie których CANARD realizuje czynności wyjaśniające. Po ujawnieniu i analizie naruszenia, do właściciela pojazdu, ustalonego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, wysyłane są odpowiednie formularze wraz z materiałem zdjęciowym z zarejestrowanego naruszenia. Otrzymane z CANARD dokumenty nie są jeszcze mandatem karnym. Przesłana dokumentacja informuje właściciela/posiadacza o okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy, zaś właściciel pojazdu w odpowiedzi składa oświadczenie woli na załączonym druku oświadczenia: przyjęcia lub odmowy przyjęcia mandatu karnego, skierowania sprawy do sądu, wskazania innego użytkownika pojazdu. Może także udzielić odpowiedzi innej treści np. o sprzedaży pojazdu. Gromadzony materiał dowodowy ma na celu ustalenie faktycznego sprawcy wykroczenia i na dalszym etapie, pociągnięcie go do odpowiedzialności lub podjęcie innej decyzji o zakończeniu czynności wyjaśniających. Mandat karny może zostać wystawiony po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia, w którym sprawca wyraził zgodę na jego przyjęcie. W przypadku odmowy przyjęcia mandatu karnego sprawa jest kierowana z mocy ustawy na drogę postępowania sądowego – informuje Zespół do spraw Informacji i Komunikacji Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
System RedLight działający na skrzyżowaniu ulic KEN i Al. Jana Pawła II w Stalowej Woli zarejestrował w 2024 roku 729 wykroczeń niezastosowania się do czerwonego świtała.