Sir Alan Bates ma „poważne obawy” co do budżetu na odszkodowania za skandal na poczcie

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Sir Alan Bates ma „poważne obawy” co do budżetu rządu Skandal na poczcie odszkodowanie zostanie tak naciągnięte, aby pokryć koszty prawne związane z dochodzeniem roszczeń.

Orzeczenie to nastąpiło po tym, jak z zadowoleniem przyjął „bardzo pozytywny i dość wnikliwy” raport parlamentarnej komisji specjalnej ds. biznesu i handlu. Komisja w swoim raporcie wezwała do prawnego ustalenia terminów dochodzenia roszczeń przez naczelnika poczty wraz z karami finansowymi za ich niedopełnienie.

W swoim Zadośćuczynienie za skandal Poczty i Horyzontu: Niedokończona sprawa W raporcie komisja zażądała również odsunięcia Urzędu Pocztowego od zarządzania jakimkolwiek systemem dochodzenia roszczeń, udzielania wnioskodawcom wstępnej porady prawnej oraz powołania niezależnych arbitrów.

Stwierdzono, iż prawnicy opłacani przez podatników powinni zostać poinstruowani, aby przyspieszyli płatności na rzecz zastępców poczty, ograniczyli opóźnienia, rozwiewali wątpliwości wnioskodawców i publikowali dane liczbowe dotyczące wydatków rządowych na prawników.

W lutym 2024 r. podczas mamuta pięciogodzinna komisja ds. biznesu i handlu podczas przesłuchania posłowie usłyszeli, iż złożoność i nieuczciwość planów zadośćuczynienia finansowego byłym kierownikom poczty prowadzi do powolnych i często nieuczciwych rozliczeń. Świadkowie, łącznie z Batesemwezwał do ustalenia prawnie wiążącego terminu płatności.

Minął rok, a płatności przez cały czas są zbyt wolne. W październiku w swoim jesiennym oświadczeniu dotyczącym budżetu kanclerz Rachel Reeves ogłosiła dofinansowanie w wysokości 1,8 miliarda funtów w ramach rekompensaty za skandal związany z Post Office Horizon.

Do listopada w ramach czterech programów odszkodowań wypłacono zaledwie 499 mln funtów z 1,8 mld funtów, a 72% budżetu na odszkodowania przez cały czas nie zostało wypłacone.

Opłaty prawników

W raporcie komisja odniosła się do ustnych zeznań przedstawionych przez Carla Creswella, dyrektora ds. polityki poczty i zaangażowania biznesowego w departamencie biznesu i handlu, z których wynika, iż ​​w budżecie na rok 2024 alokacja 1,8 miliarda funtów na pokrycie kosztów dochodzenia roszczeń obejmuje prawników powodów ‘ opłaty.

„Mam bardzo poważne obawy, iż koszty prawne zastępcy naczelnika poczty zostaną potrącone z puli rekompensat finansowych” – stwierdziła Bates. „Te pieniądze powinny zostać przeznaczone na zadośćuczynienie finansowe dla ofiar, a nie na pokrycie kosztów prawnych”.

Komisja ds. Biznesu i Handlu stwierdziła, iż ​​„konieczne” jest zapewnienie wnioskodawcom porady prawnej z góry, bezpłatnej dla nich samych, ale opłacanej przez administratorów programu.

„Minęło wiele lat od największej pomyłki sądowej w historii brytyjskiego prawa tysiące ofiar Post Office Horizon w dalszym ciągu nie ma należnego im zadośćuczynienia za rozbicie i zrujnowanie ich życia… nie możemy tak dalej postępować ”- powiedział przewodniczący komisji poseł Liam Byrne. „Opóźniona sprawiedliwość to odmowa sprawiedliwości.

„Ofiary powinny uzyskać od razu poradę prawną, aby mieć pewność, iż otrzymają to, co jest sprawiedliwe” – stwierdził. „Potrzebujemy sztywnych terminów dla prawników rządowych na zatwierdzenie roszczeń wraz z karami finansowymi za zbyt długi czas trwania. Co najważniejsze, musimy usunąć z pola widzenia Pocztę, która była przyczyną tego skandalu”.

Bates stwierdziła, iż ​​ze sprawozdania komisji wynika, iż ​​„przynajmniej zaangażowani politycy dostrzegają problemy, chociaż urzędnicy służby cywilnej w departamencie są na nie ślepi”.

Rekomendacje mile widziane

Neil Hudgell z Hudgell Solicitors, która reprezentuje setki byłych kierowników poczty ubiegających się o odszkodowanie, powiedział: „Z zadowoleniem przyjmujemy wszelkie zalecenia dotyczące przyspieszenia dochodzenia roszczeń, a wiele z nich ma na celu usunięcie niepotrzebnych przeszkód dla wymiaru sprawiedliwości, które widzieliśmy w ciągu ostatnich kilku lat i które powtarzały się przez setki przypadków.

„Wielokrotnie mówiliśmy, iż wnioskodawcy powinni mieć dostęp do bezpośredniej porady prawnej w przypadku wszystkich roszczeń w ramach programu, iż należy im udzielić pomocy w przypadku wątpliwości, gdy pisemne dowody są ograniczone, biorąc pod uwagę ramy czasowe, o których mówimy, oraz iż oferty należy składać na etapie z najwyższej półki dla każdej kategorii strat. Niestety, jak dotąd nie zaobserwowaliśmy tego w większości programów, a już na pewno nie przy jakimkolwiek poziomie spójności”.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu systemu księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).



Source link

Idź do oryginalnego materiału