W Koninie realizowane są prace przy rozbiórce 70-letniego mostu na Trasie Warszawskiej. W czwartek, 11 grudnia wykonawca inwestycji, firma Banimex sp. z o.o., zamknął most dla ruchu samochodowego, a na miejscu pojawiły się ekipy budowlane ze sprzętem.
- Prace realizowane są od momentu wyłączenia mostu z ruchu. Od razu w dniu zamknięcia pracownicy rozebrali bariery energochłonne i zabezpieczające, a także sfrezowali warstwy bitumiczne – informuje dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie Grzegorz Pająk.
W związku z przebudową kierowcy jeżdżą równoległym mostem zachodnim.
– Obserwujemy ten odcinek. Ruch odbywa się płynnie, kierowcy odpowiedzialnie stosują się do znaków i ograniczeń – dodaje Grzegorz Pająk.
Nowy most poprawi bezpieczeństwo i przepustowość głównej drogi w Koninie
Nowa przeprawa będzie czteroprzęsłowym mostem z konstrukcją nośną w postaci stalowego rusztu zespolonego z żelbetową płytą pomostową, opartą na istniejących żelbetowych podporach. W ramach inwestycji powstanie także ścieżka pieszo-rowerowa, a przebudowie zostaną poddane sieci: ciepłownicza, elektroenergetyczna, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie. Długość odcinka objętego pracami wyniesie 185 m, a obiekt uzyska najwyższą w 12-stopniowej skali pierwszą klasę obciążenia.
Przebudowa mostu na Trasie Warszawskiej potrwa do kwietnia 2027 roku, a jej koszt przekroczy 30 mln zł brutto.
- Docelowo dzięki tej przebudowie zdecydowanie poprawią się warunki, płynność, przepustowość na głównej drodze w mieście, która jest częścią drogi krajowej nr 92 – mówi prezydent Konina, Piotr Korytkowski.
https://zwielkopolski24.pl/z-regionu/konin-walczy-o-elektrownie-atomowa-argumenty-sa-po-naszej-stronie-przekonuje-prezydent-miasta/aIhZErtOsE3G198LRPp5




