Potrzebna jaśniejsza definicja rowerów elektrycznych w Ontario

bejsment.com 1 godzina temu

Po tragicznych wypadkach drogowych w Ottawie, pojawiły się nowe zalecenia dotyczące bezpieczeństwa na drogach.

Grupa specjalistów wezwała władze Ontario, aby zmieniły definicję roweru elektrycznego, żeby poprawić bezpieczeństwo i zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków.

Zalecenie jest jednym z siedmiu zaproponowanych rozwiązań, znajdujących się w analizie zgonów spowodowanych przez rowery elektryczne, opracowanej przez główny urząd koronera Ontario.

Ostatnio w Ottawie zanotowano pięć zgonów, które były związane z użytkownikami rowerów elektrycznych. Wypadki te obejmują m.in.: potrącenie mężczyzny przez samochód na skrzyżowaniu, wypadki spowodowane utratą kontroli nad rowerem i uderzenie w tył samochodu ciężarowego.

Raport zwraca uwagę na fakt, iż wszystkie rowery elektryczne były najprawdopodobniej zmodyfikowane, aby zwiększyć ich prędkość. Każdy z tych rowerów bardziej przypominał skuter lub motocykl, i nie mógł być użyty jako zwykły rower.

Interesujące jest też to, iż ofiary miały zawieszone prawa jazdy, używały rowerów elektrycznych jako “zamiennika” dla zarejestrowanego samochodu, a dodatkowo u czterech z pięciu osób stwierdzono obecność narkotyków w ciele.

Autorzy raportu proponują, żeby zmniejszyć maksymalną wagę rowerów elektrycznych z 120 kg do 55 kg. Chcą też wprowadzenia oddzielnej kategorii dla większych rowerów elektrycznych, które przypominają skutery lub motocykle. Użytkownicy tych rowerów musieliby posiadać prawo jazdy i ubezpieczenie – co w tej chwili nie jest konieczne.

Raport wyraża też potrzebę dokładniejszego zbierania statystyk dotyczących wypadków z udziałem rowerów elektrycznych.

Idź do oryginalnego materiału