Przy okazji połówki wakacji, ogólnopolska kampania edukacyjna Volvo For Safety minęła półmetek tegorocznej trasy. Od startu roadshow w maju już 44 809 osób odwiedziło miasteczko bezpieczeństwa Volvo w pięciu polskich miastach – Warszawie (6 tys.), Wrocławiu (7 tys.), Sopocie (16,6 tys.), Bydgoszczy (4 tys.) i Łodzi (11,2 tys.). Zainteresowanie wydarzeniem przerosło najśmielsze oczekiwania organizatora. Tak wysoka frekwencja potwierdza, iż temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest dla Polaków niezwykle istotny.
– Cieszymy się, iż kampania Volvo For Safety spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. To dowód na to, iż Polacy chcą nie tylko jeździć bezpieczniej, ale też zdobywać wiedzę i doświadczenie, które realnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Tym samym czujemy się jeszcze bardziej zmotywowani do tego, by kontynuować naszą akcję w tym i przyszłym roku z jeszcze bardziej angażującym programem. – mówi Emil Dembiński, Managing Director Volvo Car Poland.
Ulubieńcy publiczności: symulatory, czyli doświadczenie w kontrolowanych warunkach tego, czego chcemy uniknąć na drodze
Na odwiedzających interaktywne miasteczko edukacyjne Volvo For Safety czeka szereg różnorodnych atrakcji przygotowanych z myślą zarówno o dorosłych jak i dzieciach. Największą popularnością wśród uczestników cieszyły się profesjonalne symulatory. Przygotowano ich aż 16, a do top 3 zaliczają się:
– Symulator dachowania, który pozwala w bezpieczny sposób doświadczyć, jak zachowuje się pojazd podczas wywrotki.
– Symulator zderzeń, uzmysławiający, jak ogromne siły działają na ciało choćby przy pozornie niewielkiej prędkości.
– Symulator widoczności pieszego z kabiny ciężarówki Volvo Truck, który szczególnie mocno przemawia do wyobraźni dzieci i młodzieży.
W wydarzeniach aktywnie uczestniczyły całe rodziny z dziećmi i czworonogami. Z myślą o najmłodszych odwiedzających organizatorzy przygotowali dedykowaną strefę dla dzieci, w której pociechy poprzez zabawę uczą się podstaw bezpieczeństwa i odpowiedzialnych zachowań na drodze. Mali goście mogą skorzystać z atrakcji plastycznych, pokazów multimedialnych, symulatora mobilnego miasteczka ruchu czy basenu kulkowego z koparką. Bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów zawsze było dla Volvo priorytetem.
Wiedza na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
Integralną częścią Volvo For Safety są wykłady i spotkania edukacyjne prowadzone przez ekspertów. Volvo od dziesięcioleci angażuje się w promowanie świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym. To szczególnie istotne w kontekście wyników badań zleconych przez markę, które mówią, że:
- 64% Polaków uważa, iż na naszych drogach jeździ się niebezpiecznie
- 32% kierowców bagatelizuje jazdę zgodną z ograniczeniami prędkości
- 10% badanych uważa jazdę bez zapiętych pasów za bezpieczną
- 6% respondentów nie dostrzega zagrożeń wynikających z jazdy pod wpływem alkoholu
- 70% przewozi swoje czworonożne pupile w sposób, który zagraża bezpieczeństwu innych pasażerów
Volvo For Safety zawita dwukrotnie do Katowic
W drugiej połowie trasy przejazdu interaktywne miasteczko Volvo For Safety pojawi się również na Kongresie Nowej Mobilności 2025 w Katowicach, który odbędzie się w 23–25 września. Będzie to już drugi raz, kiedy zawita do stolicy województwa śląskiego – po raz pierwszy pojawi się tam w ramach swojej trasy w dniach 12–14 września. Udział w Kongresie to nie tylko okazja do zaprezentowania nowoczesnych rozwiązań bezpieczeństwa, ale także do udziału w debacie o przyszłości transportu i elektromobilności w Europie. Więcej o Kongresie Nowej Mobilności: https://kongresnowejmobilnosci.pl/
Poza Katowicami roadshow Volvo For Safety zagości w tym roku jeszcze w Toruniu (8-10 sierpnia), Krakowie (5-7 września) i Częstochowie (19-21 września). Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.