Opolskie. Stan dróg krajowych po powodzi

inzynieria.com 2 dni temu
  • W Głuchołazach stanie wojskowy most tymczasowy
  • W Krapkowicach i Skorogoszczy wyznaczono objazdy zamkniętych dróg
  • Straty w woj. opolskim oszacowano już na 200 mln zł, ale ta kwota wzrośnie

Najgorzej jest w Głuchołazach

Najtrudniejsza jest sytuacja w Głuchołazach, gdzie woda pochłonęła most tymczasowy i konstrukcję obiektu docelowego w ciągu DK40. Firma Himmel i Papesch Opole rozpoczęła oczyszczanie dojazdu do przeprawy. Żołnierze wojsk inżynieryjnych rozebrali konstrukcję mostu tymczasowego zalegającego w rzece, aktualnie wraz z pracownikami wykonawcy oczyszczają jej koryto. realizowane są prace z budową podpór, na których staną stalowe konstrukcje składanych wojskowych mostów DMS-65. Przeprawę wypożyczono z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Po uprzątnięciu terenu i przygotowaniu żurawia, montaż obiektu zajmie kilka dni.

Powódź. Największe straty są w obiektach hydrotechnicznych. I stale rosną


Zniszczenia w Krapkowicach i Skorogoszczy

Na DK45 w Krapkowicach z koryta wystąpiła rzeka Osobłoga, powodując podmycie i zapadnięcie jezdni. Przejazd trasą za rondem w Krapkowicach jest zamknięty. Wyznaczono objazd tej trasy. Zamontowano też kładkę dla pieszych o długości 20 m i szerokości ponad 1 m.

Taka sama sytuacja miała miejsce na DK49 w Skorogoszczy. Tu wylała Nysa Kłodzka, a do uszkodzeń doszło w pobliżu obiektów mostowych. Zablokowano przejazd drogą w miejscowości na wysokości skrzyżowania z DW458 w kierunku Lewina Brzeskiego. Służby korzystają z tymczasowego mostu wojskowego MS-20. Ze względu na parametry nie mogą nim jeździć samochody cywilne. Tu także przygotowano objazd.

W ciągu DK46 w Kamienicy i Malerzowicach obowiązuje ruch wahadłowy. Prowadzone są naprawy uszkodzonych fragmentów jezdni.

Trwa szacowanie strat

Służby GDDKiA wraz z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów oceniają stan dróg na terenach objętych powodzią. Zniszczeniu uległy odcinki kilku z nich, wiele zostało uszkodzonych w różny sposób. Rozpoczęły się pierwsze naprawy w ramach umów utrzymaniowych. Wstępne szacunki strat w woj. opolskim przekroczyły już 200 mln zł, ale kwota na pewno wzrośnie.

Przeczytaj także: Lubuskie. Nowy most już wkrótce. Kluczowa umowa

Idź do oryginalnego materiału