Działania, mające na celu ograniczenie ruchu tranzytowego przez m.in. Rurzycę, Kliniska, Pucice i Załom, kontynuują mieszkańcy wsi położonych pomiędzy Goleniowskim Parkiem Przemysłowym a Szczecinem. Skierowali właśnie do starosty Tomasza Stanisławskiego wniosek o redukcję wydawanych zezwoleń na transport ciężki.
Wniosek dotyczy sprawie skrajnie trudnej sytuacji na ulicy Piastowskiej | Szczecińskiej w Kliniskach Wielkich (są to drogi powiatowe). Autorzy pisma twierdzą, iż od wielu miesięcy są świadkami notorycznego niszczenia pasa zieleni i infrastruktury podziemnej przez nagminnie zjeżdżające na pobocze pojazdy ciężarowe, a konsekwencją tego jest nie tylko dewastacja terenu, ale przede wszystkim realne ryzyko poważnych awarii i katastrof.
– Pragniemy podkreślić, iż pod zniszczonym poboczem znajdują się najważniejsze sieci techniczne, w tym rura gazowa. Niedawno, w wyniku ciągłego nacisku TIR-ów na pobocze, główny zawór wody, zlokalizowany obok rury gazowej w tym samym pasie zieleni, został przekręcony o 90 stopni. Ten incydent dobitnie pokazuje skalę zagrożenia i bliskość potencjalnej tragedii związanej z uszkodzeniem infrastruktury gazowej i wodociągowej, co mogłoby zagrozić życiu i zdrowiu mieszkańców – czytamy w piśmie.

Mieszkańcy Klinisk zwracają uwagę na to, iż właśnie przy ul. Piastowskiej znajduje się szkoła podstawowa, a poruszające się wzdłuż niej dzieci są codziennie narażone na bezpośrednie niebezpieczeństwo. Kłopot w tym, iż kierowcy ciężarówek posiadają zwykle zezwolenia na przejazd wydane właśnie przez Starostwo Powiatowe w Goleniowie.
Pismo puentowane jest dwoma pilnymi żądaniami:
- Bezwzględne i natychmiastowe zmniejszenie liczby wydawanych zezwoleń na przejazd pojazdów ciężarowych (TIR-ów) dla ulic Piastowskiej i Szczecińskiej w Kliniskach Wielkich (w obu kierunkach: do Pucic i do Rurzycy),
- Podjęcie natychmiastowych działań w celu trwałego i fizycznego zabezpieczenia pasa drogowego oraz infrastruktury podziemnej na ulicach Piastowskiej i Szczecińskiej poprzez wbudowanie solidnych krawężników, słupków, barier lub innych skutecznych elementów, które fizycznie uniemożliwią wjazd pojazdów ciężarowych na pobocze.
Do tematu będziemy wracać.