Nowoczesny peron bez pociągów. Wydali grube miliony, ale stoi pusty

W centrum warszawskiego metra znajduje się nowoczesny peron dla III linii do Gocławia, który wyposażono w schody ruchome, kamery, ekrany itp. Mimo ogromnych kosztów budowy, pozostaje niewykorzystany.

Nowoczesny peron bez pociągów. Wydali grube miliony, ale stoi pustyPodpisanie umowy na zaprojektowanie III linii metra
Źródło zdjęć: © East News | Mateusz Grochocki
Paulina Ciesielska
221

W sercu warszawskiego metra, na stacji Stadion Narodowy, znajduje się tajemniczy peron, który nigdy nie został oddany do użytku pasażerom. Zbudowany w ramach centralnego odcinka II linii metra, miał obsługiwać planowaną III linię na Gocław. Jednak do tej pory nie spełnił swojej funkcji. Jest w pełni wyposażony, ale nie obsługuje żadnych pociągów.

Kosztowna inwestycja bez efektów

Jak przypomina "Super Express", budowa stacji Stadion Narodowy, w tym dodatkowego peronu, była jedną z najdroższych inwestycji na centralnym odcinku II linii metra i kosztowała łącznie 378 mln zł. Peron wyposażono w nowoczesne udogodnienia, takie jak schody ruchome, windy, monitoring oraz systemy informacyjne. Mimo to, pozostaje on niewykorzystany, służąc jedynie jako miejsce odstawiania składów w czasie międzyszczytu oraz plener filmowy.

Nie jest jasne, kiedy peron zacznie pełnić swoją planowaną funkcję. Obecnie pozostaje symbolem inwestycji, która pochłonęła ogromne środki, nie przynosząc korzyści mieszkańcom. Koszt budowy peronu nie jest dokładnie znany, ale jego brak wykorzystania budzi kontrowersje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podjechał sprawdzić trzeźwość. Policjanci nie mieli wyboru

Stacja Stadion Narodowy wyróżnia się nie tylko dodatkowym peronem, ale także innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Zastosowano tam system kondensatorów magazynujących energię z hamujących pociągów oraz rozbudowane tory odstawcze. Mimo to, brak pociągów i pasażerów na dodatkowym peronie pozostaje problemem.

W 2015 r. oddano do użytku centralny odcinek II linii metra, jednak dodatkowy peron na stacji Stadion Narodowy wciąż czeka na swoje przeznaczenie. Czy kiedykolwiek zostanie wykorzystany zgodnie z planem? To pytanie pozostaje otwarte.

Czytaj także:

Źródło: "Super Express", WP

Źródło artykułu: WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Sprawa wiceministra Ziejewskiego. Minister Jaworowski żąda wyjaśnień
Sprawa wiceministra Ziejewskiego. Minister Jaworowski żąda wyjaśnień
"Nierealne". Europosłowie KO stają w obronie właścicieli aut spalinowych
"Nierealne". Europosłowie KO stają w obronie właścicieli aut spalinowych
Ostre słowa z Ukrainy. "Rosja chce kontynuować wojnę"
Ostre słowa z Ukrainy. "Rosja chce kontynuować wojnę"
Łzy Zacharowej na konferencji. Zapomniała, że to Rosja jest agresorem
Łzy Zacharowej na konferencji. Zapomniała, że to Rosja jest agresorem
Podtopienia w Hiszpanii. Na horyzoncie kolejne burze i ulewy
Podtopienia w Hiszpanii. Na horyzoncie kolejne burze i ulewy
Teorie ludzi PiS o bezpieczeństwie Europy. Czarnek krytykuje, Morawiecki wskazuje
Teorie ludzi PiS o bezpieczeństwie Europy. Czarnek krytykuje, Morawiecki wskazuje
Kazik Staszewski nigdy nie został świadkiem Jehowy. Artysta ujawnił powód
Kazik Staszewski nigdy nie został świadkiem Jehowy. Artysta ujawnił powód
Spotkanie w Moskwie. Rosja i Białoruś pogłębiają współpracę
Spotkanie w Moskwie. Rosja i Białoruś pogłębiają współpracę
Ubezpieczenie OC droższe niż przed rokiem. Kiedy stabilizacja niesprzyjającego trendu?
Ubezpieczenie OC droższe niż przed rokiem. Kiedy stabilizacja niesprzyjającego trendu?
"To katastrofa". Dziura na setki milionów w budżecie ważnej organizacji
"To katastrofa". Dziura na setki milionów w budżecie ważnej organizacji
Stopy procentowe. Rada Polityki Pieniężnej podjęła decyzję
Stopy procentowe. Rada Polityki Pieniężnej podjęła decyzję
Azerbejdżan i Armenia na pokojowej ścieżce. Bliżej do porozumienia
Azerbejdżan i Armenia na pokojowej ścieżce. Bliżej do porozumienia