Widok z wnętrza samochodu, ręce na kierownicy, jazda na autostradzie wśród innych pojazdów.

Potężny bat na polskich kierowców. Nowy system mierzenia prędkości w nieoznakowanych radiowozach

2 minuty czytania
Komentarze

Kierowcy, którzy mają ciężką nogę, już wkrótce mogą zacząć rozglądać się za nowymi nieoznakowanymi radiowozami od BMW. Bawarska firma za pośrednictwem gdańskiego dilera – spółki Zdunek Premium wygrała przetarg na dostarczenie Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) floty pojazdów, których przeznaczeniem będzie kontrola kierowców na polskich drogach. I to z wykorzystaniem zaawansowanej technologii do pomiaru prędkości.

ITD kupuje 22 samochody marki BMW z nowoczesnym systemem mierzenia prędkości

ITD kupuje 22 samochody marki BMW z nowoczesnym systemem mierzenia prędkości

Inspekcja Transportu Drogowego poszerza swoją flotę nieoznakowanych patrolowych samochodów. Najnowszy przetarg na zaopatrzenie ITD w tego typu pojazdy wygrał gdański diler BMW spółka Zdunek Premium, który był również jedynym kandydatem. Ostatecznie Inspektorat wyłoży 7 milionów złotych na zakup 22 samochodów BMW G3L 330i xDrive (245 koni mechanicznych), które mają zostać dostarczone w ciągu 240 dni.

Co ciekawe wszystkie te samochody mają zostać wyposażone w nowoczesny sprzęt, który pomoże łapać im kierowców z ciężką nogą. Mowa tu o laserowym mierniku prędkości LTI 20/20 Trucam II z systemem wideorejestracji.

Zdecydowano się na tego typu rozwiązanie, ponieważ nie ma dziś możliwości zakupu na polskim rynku wideorejestratora z ważną decyzją zatwierdzenia typu CANARD, przy trwającej rozbudowie systemu oraz społecznych oczekiwaniach, nie może pozostać bez narzędzi kontrolnych, które umożliwią prowadzenie skutecznych kontroli prędkości oraz utrzymanie osiągniętych dotychczas pozytywnych wyników. Tym bardziej, że tzw. kontrole mobilne są prowadzone w miejscach niebezpiecznych, gdzie nie ma możliwości zastosowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących. Jeżeli dopuszczone zostaną przez GUM urządzenia umożliwiające wykonanie dynamicznych pomiarów, pojazdy zostaną w nie doposażone

Monika Niżnik – Główny Inspektorat Transportu Drogowego (źródło: dziennik.pl)

Zgodnie ze swoją specyfikacją LTI 20/20 Trucam II jest w stanie wykryć również takie przewinienia drogowe jak przejeżdżanie na czerwonym świetle, czy niebezpieczne manewry. Co ciekawe zasięg miernika ma pozwalać na namierzanie potencjalnego pirata drogowego z odległości jednego kilometra.

Co jeszcze potrafi LTI 20/20 Trucam II? ITD zapewnia, że jest to identyfikacja twarzy kierowcy, dokumentowanie niezapiętych pasów czy używanie telefonu podczas jazdy. Cóż, kierowcy mają kolejny powód do rozważnej i bezpiecznej jazdy, a to coś, co zawsze się ceni!

Źródło: Dziennik.pl, fot. anyaberkut

Motyw