Dodatkowe zakazy

rc.fm 4 godzin temu

Nowe oznakowanie o zakazie wstępu osobom postronnym zostanie ustawione na Moście Kolejowym w kaliskich Piwonicach. To efekt wypadku, w którym zginęła potrącona przez pociąg 33-latka przechodząca przez przeprawę. Most na Prośnie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla ruchu pociągów, ale zakaz jest często ignorowany.

Most na Prośnie w Piwonicach ma co prawda chodnik, ale mogą z niego korzystać tylko i wyłącznie uprawnieni pracownicy kolei w czasie obchodów lub robót naprawczych infrastruktury. Tyle teoria. W praktyce chodnik wykorzystywany jest także przez osoby chcące dostać się na drugą stronę rzeki na skróty, co tuż po wypadku, w którym 1 lipca na miejscu zginęła potrącona przez pociąg osobowy 33-latnia rowerzystka przechodząca przez Most Kolejowy na Prośnie w Piwonicach świadkowie i okoliczni mieszkańcy potwierdzali policjantom.

„Wchodzenie na tory w miejscach do tego nieprzeznaczonych za każdym razem jest ogromnym zagrożeniem i skracaniem sobie drogi do śmierci. Tylko w maju br. w całej Polsce doszło do 22 takich zdarzeń, w których 16 osób poniosło śmierć, a kolejnych 7 zostało ciężko rannych” - informuje radioCENTRUM Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zakaz korzystania z terenów kolejowych reguluje odpowiednia ustawa i rozporządzenie. Oznacza to, iż obiekty jak np. most w Piwonicach nie muszą być wyposażone w znaki zakazu wstępy osobom postronnym.

Wielokrotnie jednak je montowaliśmy, wszakże za każdym razem były one niszczone. W najbliższym czasie zostanie ustawione nowe oznakowanie" - zapewnia Radosław Śledziński.

Teren mostu i wokół niego jest systematycznie patrolowany przez funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei. Jednak PKP nie podaje ile osób nielegalnie przechodzących na drugi brzeg np. pouczono lub ukarano mandatem. Także Straż Miejska w Kaliszu nie ma w swoich statystykach interwencji w tym miejscu. Od wielu lat planowana jest budowa kładki pieszo-rowerowej w tym miejscu. Inwestycja miała ruszyć w najbliższych miesiącach, ale ze względu na pomysł stworzenia bypassa szybkiej kolei przez Kalisz projekt kładki musi być zmodyfikowany.

Autor:

Personalia

e-mail [email protected]

Nazwisko:

Agnieszka Walczak

NEWS nr 2:

N
Idź do oryginalnego materiału