W dniu dzisiejszym uroczyście oddana do użytku została budowa nowej DK-46 na zachodzie Częstochowy.
W ramach zadania przebudowany został istniejący ślad drogi w ciągu ulic: Głównej i Przejazdowej, a także wybudowany nowy ślad tzw. obejście ul. św. Barbary. To właśnie symboliczne odstawienie ostatniej bariery przy rondzie u zbiegu nowej drogi z ulicami: św. Jadwigi, św. Barbary i Głównej zakończyło inwestycję i udrożniło ruch na całości. To druga największa drogowa inwestycja zrealizowana we współczesnej historii miasta. Jej koszt podstawowy opiewał na ok. 98 mln zł wraz z dofinansowaniem z UE.
Uspokojenie ruchu wraz z likwidacją możliwości kolizyjnych manewrów były jednymi z priorytetów projektantów przebudowy, będącej też częścią programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Ciekawym, stosowanym wcześniej w Polsce i Europie rozwiązaniem jest wytyczenie w starym śladzie drogi pasa manewrowego pomiędzy głównymi ciągami ruchu. Zadanie „Rozbudowy DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego w Częstochowie” to strategiczna inwestycja realizowana w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego obejmującego Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku objętym pracami powstały drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskały bezpieczną geometrię. Inwestycję dopełniły specjalnie doświetlone i oznakowane przejścia dla pieszych na całym ciągu oraz zastosowanie elementów Inteligentnego Systemu Transportowego, w tym tablic zmiennej treści. Dzięki nowej drodze biegnącej tzw. obejściem ul. św. Barbary komunikacyjnie odciążona zostanie zachodnia część centrum miasta, którą ominie ruch tranzytowy. Odcinek przebudowy w istniejącym śladzie wynosi ok. 5,7 km, nowa droga biegnie przez ok. 1,8 km. To daje łączną długość inwestycji ok. 7,5 km.